Drony Kraków

Jesteś z Krakowa i latasz dronami? Dobrze trafiłeś!

Rozszerzona gwarancja DJI Care

Rozszerzona gwarancja DJI Care

Kraksy lub „krety” podczas latania dronem to niestety rzecz powszednia. Wszystko co lata, może kiedyś spaść, niezaleznie od tego, czy kosztowało 2 tyś. czy 20 tyś. zł a nawet więcej. Nie pomogą tu nawet systemy omijania przeszkód i kolicji, w które wyposażone są najnowsze DJI Phantom 4. Masa usterek wynika z samego zaniedbania ze strony operatora lub nie zastosowania się do zaleceń instrukcji. Wie to każdy, kto jest posiadaczem popularnych Phantomów od DJI. Loty w zbyt wysokich lub zbyt niskich temperaturach, podczas dużej wilgotności i wiele innych przypadków jest uznawanych przez serwis DJI jako wina operatora i koszt naprawy ponosi wyłącznie klient. Zarazem ten sam producent DJI nie tak dawno temu – w lutym tego roku – zaprezentował pakiet gwarancyjny, który obejmuje wszelkie przypadki, również te z winy operatora. Czy jednak jest to opłacalna inwestycja dla klientów DJI?

Usługa o nazwie DJI Care Protection Plan zakłada pokrycie wszelkich kosztów uszkodzeń lub całkowitych zniszczeń drona, gimbala lub kamery, ale podczas „normalnego użytkowania” tzn. błędy w pilotażu, zakłócenia sygnałów sterowania, kolizje, wypadki i upadki z wysokości. Dodatkowo producent gwarantuje nielimitowaną ilość napraw w ramach usługi. Co istotne usługa jest przeznaczona dla serii DJI Phantom 3 i 4 oraz DJI Inspire 1 – czyli nie dotyczy wszystkich dronów DJI.

Usługa brzmi świetnie i zapewne znajdzie swoich odbiorców, ale coś za coś. Tutaj przede wszystkim nie jest tanio. DJI daje możliwość wybrania dwóch planów gwarancyjnych: rocznego lub półrocznego. Roczny jest oczywiście droższy, ale nie proporcjonalnie do półrocznego – czyli jego cena nie jest podwojona, w większości to jest 1.5 raza cena półrocznego abonamentu.

Co do samych cen: za najnowszego DJI Phantom 4 przyjdzie zapłacić rocznie równo 319 EUR czyli około 1360zł. Biorąc pod uwagę cenę DJI Phantom 4 w Polsce oscylującą w okolicach 6900zł to jest 20% ceny sprzętu. Dużo? Mało?

DJI Care - rozszerzona gwarancja DJI

Wszystko zależy od tego jak często latamy, jak czesto narażamy nasz sprzęt na różne przypadkowe lub nawet celowe niebezpieczeństwa. Jeśli dron na siebie zarabiają to wydatek rzędu 1000zł lub nawet ponad 4000zł w przypadku najdroższej wersji Inspire 1, zwróci nam się zapewne po 1-2 dobrych zleceniach. Myśląc w ten sposób – to jest dobra inwestycja.

Jeśli jednak ktoś lata bardziej hobbystycznie i jego dron nie zarabia na siebie – w tej sytuacji przestaje to być opcja korzystna. Zawsze produkt możemy zareklamować na tradycyjnej gwarancji i jeśli nie ma naszej winy w uszkodzeniu to wciąż jest szansa na odzyskanie naprawionego lub nowego sprzętu. Z drugiej strony zawsze zostaje tradycyjny serwis dronów, który najczęściej oferują sklepy z bezzałogowcami lub sklepy modelarskie, które również handlują cywilnymi dronami. O ile nie jest wymagana wymiana całego sprzętu z racji fabrycznych usterek – niemalże każdą inną część da się wymienić w korzystnych cenach. Zagadką jest tutaj najnowszy DJI Phantom 4 – po jego prezentacji „od środka” zaczynam mieć wątpliwości, czy da się tu wymienić jakieś poszczególne moduły jak np. regulatory, czy upchanie wszystkiego na jednej głównej płycie nie będzie dużym problemem lub wręcz uniemożliwi własne naprawy tego sprzętu.

 

Dodaj komentarz